aOlesa.com

Regalos Originales   
Pàgina principal >> Política >> El parlament català veta la regulació de transgènics
Noticia

El parlament català veta la regulació de transgènics

aOlesa.com
02/07/2009

Comparteix
mani

Malauradament i molt a pesar de la pressió ciutadana d’aquests darrers mesos el Parlament de Catalunya ha decidit per majoria rebutjar la iniciativa popular de Som Lo Que Sembrem que pretenia prohibir la producció de transgènics a terres catalanes, entre d’altres.

 

Ni les 100.000 signatures, ni la manifestació “Democràcia, salut i bons aliments”, ni el suport explícit de personalitats catalanes, ni l’adhesió de nombrosos membres de la majoria de partits, ni la vaga de fam de 6 persones..., res a fet canviar d’opinió als partits majoritaris representats al Parlament posicionant-se al costat de les grans multinacional agro-farmacèutiques i el seu poder econòmic, i en contra dels consumidors i consumidores.

 

Amb aquest fet, que d’altra banda ja estava anunciat, es barra el pas a la participació ciutadana mitjançant el mecanisme del Nou Estatut, posant-lo en dubte de base, ja que tot el procés superat degudament no ha servit ni per poder discutir la proposta de llei entre els parlamentaris, malgrat obtenir el suport d’ERC, d’ICV i el grup mixt.

 

A Olesa, el col·lectiu de joves ecologistes Revolució Verda – Joves d’Olesa havia anunciat mesos enrere una moció per declarar “Olesa lliure de transgènics” i donar suport a la ILP. Malauradament i després molta insistència, la moció no va entrar a debat en cap dels Plens, ni tan sols al darrer del mes de Juny. Des de l’Ajuntament, s’ha adquirit el compromís de portar-la el proper Ple Municipal de Juliol malgrat la demanda d’urgència de l’entitat. Revolució Verda es mostra decebuda i molesta amb l’actitud de la regidoria de Medi Ambient, que per motius de vessant tècnic no s’ha considerat prioritària.

 

Malgrat tot, Revolució Verda continuarà amb la seva particular lluita de difusió informativa amb més accions protagonitzades pel “panís gegant”, amb nou material (s’editarà una Revolta especial transgènics) i d’altres sorpreses. Alhora, el col·lectiu espera que la moció sigui aprovada per unanimitat al proper Ple i serveixi per reobrir el debat sobre la regulació dels aliments.

[ Fer comentari ]

Pepa
03/07/2009
12:27

¡Qué asco de política! Algo que quiere el pueblo...y no nos hacen ni caso...

alex
06/07/2009
13:18

la separación entre pueblo y políticos és cada vez más grande, necesitamos políticos renovados, gente que venga del pueblo. El problema de los transgénicos, és que aparte de que se han manipulado geneticamente y que pueden acarrear problemas de salud a corto plazo, el problema está tb en los campos, ya que condenan al campo de turno a un monocultivo para toda la vida, ya que otra hortaliza no crece!!!! és muy fuerte!!!

Pepa
07/07/2009
09:55

Comerte un melón modificado con gen de escorpión, la verdad es que no me parece muy sensato

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 54.37.205.123  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 

Juny2026

DlDmDcDjDvDsDg
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405




acpg





  Un producte de:

www.aOlesa.com