Avui s’ha presentat al Departament de Governació i Administracions Públiques el Centre d’Estudis Passionarium, que està dedicat a la investigació, la difusió i la gestió del coneixement i la història al nostre país de les representacions teatrals populars i tradicionals de la vida, mort i resurrecció de Jesús.
El Centre, creat per la Fundació Passionarium, té com a element central de la seva activitat la construcció del Dipòsit Digital i Base de Dades consultable en línia Corpus Passionarium, que aplega, digitalitzats, tot tipus d’objectes procedents del patrimoni generat per les representacions tradicionals al llarg del temps. El Centre, que és el primer de les seves característiques, ha creat també un portal web sobre Passions que reuneix informació i dóna accés a la seva base de dades, i que està oberta a tothom interessat en la investigació d’aquesta tradició, consultable a: www.passionarium.org i http://corpus.passionarium.org.
Les institucions que donen suport al projecte són l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació i del Departament de Governació i Administracions Públiques, i hi participen les Passions de Cervera, Esparreguera, Olesa de Montserrat i Ulldecona, a les quals estan a punt d’afegir-s’hi una desena d’altres Passions catalanes. També s’ha iniciat converses amb algunes localitats europees per establir-hi vincles de col·laboració.
El director de l’oficina del Conseller, Josep Rovira, ha manifestat que la iniciativa no només preserva el nostre patrimoni cultural sinó que el fa accessible a tot el món a través de les noves tecnologies. És una satisfacció que una part molt important d’Esparreguera, com és la Passió, pugui ser avui consultable a qualsevol racó del planeta per estudiosos, acadèmics, tècnics teatrals, o qualsevol ciutadà que s’hi vulgui interessar.
Font: Generalitat de Catalunya