Avui el negoci dels cabells pren protagonisme a l'auditori de la Casa de Cultura. És el tema del Documental del Mes que, com és habitual, es projecta avui en dues sessions, a les 17h i les 20h. Aquesta tarda, doncs, veurem “Hair India”, una cinta del director Raffaele Brunetti que ha estat guardonada a amb un premi Ondas i el premi del jurat del festival documental de Guangzhou, a la Xina.
Làia Àubia, una de les coordinadores del Documental del Mes, ha advertit que no ens deixem enganyar pel cartell a l'estil Bollywood de “Hair India”. El que veurem és tota la cadena des que una família a la Índia va a un temple a entregar els seus cabells com a acte de purificació, fins que aquests cabells arriben a les perruqueries més exclusives d'Occident.
Més enllà del negoci dels cabells, Àubia ha comentat que trobem en el documental un rerefons que ens mostra com és la societat indú. Ens trobem des de les tradicions més antigues, encara arrelades a algunes zones rurals, a l'Índia més cosmopolita i similar als països occidentals.
Font: Olesa Ràdio