L'alcaldessa d'Olesa confia en disposar demà de més informació sobre l'auditoria que s'està duent a terme a la Residència Santa Oliva, mentre el Bloc Olesà manifesta el seu suport als patrons de la fundació gestora. En els darrers dies també han estat fruit de comentaris les cartes publicades al periòdic 08640 referents a aquesta qüestió, una d'elles escrita pel portaveu municipal, Jaume Monné.
Recordem que presumptes irregularitats de caire econòmic a la Residència Santa Oliva han propiciat que des de l'ens gestor d'aquesta fundació sense ànim de lucre s'encarregui una auditoria per conèixer l'estat d'uns comptes que els darrers mesos han generat controvèrsia i polèmica.
De moment però, aquesta situació no afecta ni a residents, ni a personal ni al mateix servei, segons van assegurar aquest estiu a Olesa Ràdio des de la presidència de la fundació. Persones properes a la residència i la seva gestió han assegurat a la nostra emissora que existeix un deute de 700 mil euros que ara s'intenta solucionar, tot i que aquestes dades encara no han estat ratificades per part de la junta de la residència.
L'alcaldessa Magda Graells ha comentat que demà mateix assistirà a una reunió a la preveu que s'informe sobre com està la situació actualment. Graells ha volgut destacar, a més, que l'important és que de moment s'han pogut realitzar el pagament dels salaris dels treballadors.
Magda Graells ha remarcat que ha assistit a totes les reunions que s'han celebrat des que es van detectar aquestes possibles irregularitats a la Residència Santa Oliva. D'una banda, perquè com a alcaldessa forma part de la junta, i de l'altra, ha dit Graells, perquè aquest “és un problema d'Olesa”.
Per la seva banda, el regidor Salvador Prat, del Bloc Olesà, ha volgut puntualitzar que el seu grup no pensa polititzar aquest assumpte i que confia plenament en els patrons de la fundació. Prat ha manifestat el seu acord amb els passos que s'estan donant per tal d'esclarir els fets.
El que no troba correcte Prat és la iniciativa del portaveu municipal i regidor socialista Jaume Monné en publicar una carta al periòdic 08640 sobre la qüestió. En aquest escrit l'ex alcalde es qüestiona com pot ser que el president de la fundació i regidor del Bloc Olesà Pere Planas no s'hagi adonat de les presumptes irregularitats a la residència. Salvador Prat considera que l'actitud de Monné és impresentable i que aquesta carta no és adient.
El regidor del Bloc Olesà també ha comentat la seva tranquil·litat davant la confiança que els patrons de la fundació treballen per a què els residents continuïn “en la millor situació” i per a què els treballadors conservin els seus llocs de feina.
Font: Olesa Ràdio