aOlesa

aTotArreu.com   
Pàgina principal >> Cultura >> CONCERT DE PRIMAVERA ,DIUMENGE, 21 DE MARÇ A LES 18.30 H AL CASAL
Noticia

CONCERT DE PRIMAVERA ,DIUMENGE, 21 DE MARÇ A LES 18.30 H AL CASAL

A C F OLESA SARDANISTA
07/03/2010

COBLA VILA D'OLESA

BENVOLGUTS AMICS DE LA MÚSICA

Aquesta vegada la Cobla Vila d'Olesa us ha preparat un programa de sardanes, de les oblidades, que corresponen a l'època de l'activitat del organitzador instrumental de la cobla, En pep Ventura.

Aprofitem que tenim entre nosaltres a Anna Costal, que a més de tocar la tenora a la nostra cobla, esta fent la tesi final de la seva carrera d'estudis de història de la música, i que el passat estiu va organitzar l'exposició del seu treball sobre aquest tema, a la ciutat de Figueres. En aquesta exposició ja s'hi v an gravar algunes musiques de l'època i sardanes.

Doncs us farem una selecció.

La Cobla vila d'Olesa ha estudiat aquestes partitures i promet que son d'una frescura i qualitat musical que us agradaran.

Mireu:

CONCERT DE PRIMAVERA
21-03-10
al Casal d’Olesa a les 18,30 h.

SARDANES OBLIDADES D’AUTORS POPULARS
La Cobla Vila d’Olesa us ofereix un concert que ens situa en els orígens de la música per a cobla i la seva evolució en les primeres dècades d’existència.
En primer lloc us oferirem sardanes oblidades de Pep Ventura, de la segona meitat del segle XIX, quan la sardana era un ball de moda fet amb les músiques més populars del moment, com l’òpera, la sarsuela, el himnes, etc. En segon lloc podreu escoltar altres sardanes també oblidades, com són les de la primera època de Juli Garreta.
El programa es completa amb algunes de les sardanes més popular d’aquests mateixos autors junt amb una sardana popular de Josep Serra i una altra d’oblidada de Josep Blanch i Reynalt, compositors del tombant de segle XIX.

Esperem que us agradi.

Sardanes oblidades
Sardana de La Sonanbula Pep Ventura i Casas
inclou un fragment del duet “Oh ciel! Que tento!
de l’òpera La sonanbula de V. Bellini i F. Romani
Cants del Dia (sardana) Pep Ventura i Casas
inclou l’Himne de Riego de J. Melcior Gomis i Colomer
La mel (sardana) Josep Blanch i Reynalt
La llumenera (sardana) Juli Garreta i Arboix
La mimada (sardana) Juli Garreta i Arboix


Sardanes populars
La Reina de les flors (sardana) Josep Serra i Bonal
El toc d’oració (sardana) Pep Ventura i Casas
Lo cant dels aucellets (sardana) Pep Ventura i Casas
Pedregada (sardana) Juli Garreta i Arboix
Juny (sardana) Juli Garreta i Arboix

COBLA VILA D’OLESA DIRECCIÓ : Francesc Benítez i Campos

 

[ Fer comentari ]

Pere Salvador
10/03/2010
13:46

Programa molt interessant, les persones assistents s'adonaran que la sardana en els seus inicis, com vollien fer creure els noucentistes, no eren unes melodies pastorils tretes d'un nacionalisme romanàntic, sino que el nacionalisme va agafar un ball de moda i el va convertir en un estri per les seves idees. Gràcies això, potser, la sardana encara és viva. No és un ball de moda, però és la nostra dansa, i per que no, un signe d'identitat catalana.

Pere Salvador
10/03/2010
13:54

Espero per part de la cobla, ja que s'atraveix amb unes sardanes poc comunes al repertori al que estem acostumats, la seva interpretació tingui un cert criteri històric. Els tempos i la marca aamb que s'interpretaven aquestes sardanes a la segona meitat del XIX no tenen res ha veure amb la interpretació actual. Potser no en totes, però si en algunes, amb una petita explicació prèvia per avisar al públic. Crec que fora interessant escoltar com s'interpretaven a l'època i veure com han evolucionat

[ Fer comentari ]

     

El teu comentari ...

La IP del teu ordinador és: 82.223.136.51  
Nom
Autentifica't amb facebook i el comentari es publicarà automàticament
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
 
Quins caràcters hi veus?
 
>> Publicar comentari >>         
 
DlDmDcDjDvDsDg
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

Activitats recomanades:





  Un producte de:

www.aMartorell.com