Un nou parc al barri del Poble Sec concebut en 4 nivells diferents, amb pista poliesportiva, zona de jocs infantils, zona de descans, nombroses arbres i bancs, i el local social de l'associació de veïns del barri.
Ahir s'inaugurava, i s'obria alhora l'accés a un dels projectes més importants finançats amb el fons FEIL del 2009 a Olesa. Autoritats municipals i membres de la junta de l'associació de veïns destacaven la col·laboració mútua com a principal èxit del conjunt d'obres realitzades. Tot plegat en una jornada matinal multitudinària.
Centenars de veïns del barri del Poble Sec van participar ahir al matí en els actes d'inauguració del nou parc del barri, organitzats per l'Associació de Veïns.
Així es deixaven enrere 9 mesos d'obres i treballs, i en ocasions molèsties, que han permès disposar d'un nou local social pels veïns del barri i d'un parc remodelat integralment i amb molt de color. Ara, el nou parc que s'obria al públic, a banda de ser més gran, està pensat com un gran espai dividit en quatre nivells diferents per que el gaudeixin el major nombre possible de veïns.
En un primer nivell, el mateix que en l'antic parc, s'hi ubica la pista poliesportiva, preparada per la pràctica del futbol-sala, el bàsquet i l'hoquei, un porxada a l'ombra amb nombrosos bancs, i dues fonts públiques; el segon nivell, el que dóna al carrer Emili Blanxart, s'hi ha instal·lat una zona de jocs infantils per als més menuts, i properament, també una altre zona de jocs però per nens i nenes de mitjana edat. Ja en un tercer nivell, diversos arbres, s'han pensat per fer ombra a una zona de descans i lectura. I el quart nivell és el que ocupa el local social, on s'hi ha revist realitzar un seguit d'activitats un cop recuperada la normalitat. De fet també es pot accedir al local de l'associació des del carrer Germans Casals.
Al marge de poder veure les obres enllestides quasi totalment (falten alguns treballs de jardineria), els veïns del poble sec van poder contemplar també l'exhibició de taekwondo dels alumnes del gimnàs Harondo 2, o una mostra de hip-hop.
Igualment es va descobrir una placa amb el lema “local social associació veïns Poble Sec, fem barri des de 1977”.
Com en pràcticament tota inauguració, també en el cas del Poble Sec, les autoritats pertinents i els responsables de l'AV feien els respectius parlament.
Així, Víctor Serrano, regidor d'Ordenació i Disciplina Urbanística, es dirigia al gran quantitat de veïns que participaven al llarg del matí en els actes d'inauguració recordant que al llarg del darrer any, al barri del Poble Sec, s'han fet obres d'arranjament als carrers Margarida Biosca i Sant Pere, d'habilitació d'una zona de pàrquing al costat del CEIP Puigventós, d'asfaltat dels carrers Emili Blanxart i Sant Jaume, i la construcció d'un nou local social o l'arranjament del parc del barri. Unes obres que han estat finançades amb el Fons Estatal d'Inversió Local, i amb un cost total de més d'un milió i mig d'euros. Així Serrano, demanava disculpes per les molèsties ocasionades pel gruix de projectes realitzats, però afirmava que aquests “han valgut la pena”.
Segons el regidor responsable del conjunt de projectes del FIEL realitzats a Olesa, les obres al barri han tingut el resultat esperat gràcies a la feina feta també per tots els membres de la junta de l'associació de veïns, sobretot per part de Pepe Garcia. Un cop els treballs han finalitzat, Serrano manifestava que els veïns del Poble Sec tenen ara una gran responsabilitat, gaudir dels nous espais i implicar-se amb els projectes del barri.
En el mateix sentit que Víctor Serrano, s'expressava l'alcalde d'Olesa, Jaume Monné, qui destacava que amb el conjunt d'obres realitzades “l'Ajuntament d'Olesa ha fet un pas endavant molt important per dignificar, encara més, el barri del Poble Sec” deia literalment.
Igualment, Jaume Monné, destacava la importància de l'AV del Poble Sec i la seva junta no únicament per aconseguir que fossin ja una realitat els projectes previstos, sinó també per nodrir d'activitats el barri. Monné, de fet recordava que l'AV del Poble Sec és una de les associacions de veïns més antigues i actives del barri.
Com ja havia fet Serrano, també l'alcalde manifestava als veïns del barri que properament es realitzaran les intervencions que manquen per donar per acabat el parc: garantir un volum mínim de pressió d'aigua, els darrers treballs de jardineria i la instal·lació d'una altre zona de jocs per a nens i nenes de mitjana edat.
El president de l'Associació de Veïns del barri del Poble Sec, Manel Solís era segurament, entre els centenars d'assistents als actes d'inauguració, un dels més contents. Dirigint-se als veïns, Solís, remarcava la col·laboració activa entre Ajuntament i Associació per fer realitat els projectes i destacava la lliçó de civisme dels veïns del barri al llarg del darrer any.
En el discurs de l'alcalde Monné, del regidor Serrano i del president Solís, tots tres protagonistes destacaven la figura, definida com a clau, de Pepe Garcia.
Així doncs, després de nombrosos esforços ja és obert el parc del Poble Sec. Ara cal també que el civisme ciutadà faci possible el manteniment d'aquest nou espai per molt de temps.
Font: Olesa Ràdio